Leverans- och avtalsvillkoren i nätbutiken
Tillvägagångssätt
När Ni beställer produkter från vår nätbutik, förutsätter vi att Ni bekantat er med leverans- och avtalsvillkoren, samt att ni godkänner dem.
Betalning och Betalsätt
www.annettetillander.fi nätbutiken använder sig av Klarna Checkout -betaltjänsten.
Med Klarna Checkout kan du lätt, flexibelt och säkert göra uppköp på internet. Du kan välja som betalsätt kortbetalning (Visa, Mastercard) eller direktdebitering (Handelsbanken, Swedbank, Nordea och SEB) . Alla betalsätt är lika pålitliga och säkra.
Med att använda Klarna Checkout -tjänsten accepterar du Klarna AB:s (556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) villkor, vilka du hittar vid kassan.
Ifall du har något att fråga om angående betalningen, var vänligen rakt i kontakt med Klarnas kundtjänst.
info@klarna.se eller per telefon 08-120 120 10.
Ifall Ni väljer som betalningssätt Klarna fakturan, får ni fakturan per epost, när vi skickar produkten.
Orderbekräftelse
Vid en lyckad beställning för Ni en orderbekräftelse per e-post
Leverans och Leveranskostnader
Ni kan välja som leveranssätt att vi skickar beställda produkten/produkterna till Er, eller att Ni själv hämtar produkten från vår Affär.
LEVERANSTID
Normala leveranstiden 4 – 6 veckor
Vissa produkter har en kortare leveranstid, och detta står tydligt då vid produkten.
Ifall Ni har någon önskan om någon annan leveranstid, eller andra frågor om leveransen, var vänligen i kontakt med oss info@annettetillander.fi
Vi gör alltid vårt bästa, att alla får sina produkter då de önskar.
Pick Up från vår Affär
Ifall Ni valt att själv hämta beställningen meddelar vi Er per e-post när beställningen är färdig att hämtas från vår Affär.
Leveranskostnad i Finland 15€
Leveranskostnad till Sverige 25€
Ångerrätt
För produkter Ni beställt från nätbutiken har Ni en rätt att ångra köpet inom 14 dagar från att ni mottagit produkten.
Ifall Ni vill använda Er av ångerrätten, var vänligen alltid först i kontakt med oss per epost info@annettetillander.fi, så hjälper vi Er.
För att Ni ska ha en rätt att ångra köpet, ska Ni som först meddela oss om ångern per epost info@annettetillander.fi. Meddelandet ska ske inom 14 dagar från att Ni mottagit produkten.
Vi hjälper Er med ångern per epost.
Ångerrätten gäller endast oanvända produkter som är i sina ursprungliga förpackningar.
Ångerrätten gäller inte produkter till vilka Ni valt en gravyr.
Då Ni returnerat produkten och ångerblanketten återbetalar vi köpesumman utan dröjsmål och senast inom 14 dagar från att vi mottagit ångerblanketten samt produkten. Återbetalningen sker med samma betalningssätt som Ni använt Er av vid betalning. Ifall produkten har ändrat och minskat väsentligt har Ni inte rätt att får tillbaka hela köpesumman.
Ni står för eventuella returkostnader.
Ifall produkten är fel storlek eller ifall Ni behöver hjälp med storleken (t.ex. vid ringar) var Vänligen alltid i kontakt med oss per epost info@annettetillander.fi, så hjälper vi Er mer än gärna med att hitta rätt storlek.
Ifall Ni har några frågor om Ångerrätten, hjälper vi Er gärna per epost info@annettetillander.fi
Vi rekommenderar alltid ett besök till vår Affär, där vi erbjuder Er personlig och Er yrkeskunnig kundbetjäning.
Bytesrätt
Ni har dock alltid möjligheten att byta produkten till en annan produkt. Ifall produkten varit fel storlek, har Ni alltid möjligheten att byta ut den till rätt storlek.
Fel i produkten
Ifall det vore ett fel i produkten, ber vi Er Vänligen vara genast kontakt med oss.
Produkter som säljs i nätbutiken och i vår affär är belagda med mervärdesskatt.
Vi erhåller oss rätten att justera produkternas priser och leveranskostnader.
Våra produkter tillverkas i silver, palladium, platina, 18 karats gult- och vitguld.
Vårt vitguld är palladium-vitguld.
Varje smycke som är tillverkat på vår egna verkstad har namnstämpeln ATT,
Annette Thea Tillander.
Vid tvist
Vid tvister mellan säljaren och köparen kan tvisten avgöras antingen vid tingsrätten vid säljarens hemort eller enligt skiljemannaförfarande.
Riitatilanne
Myyjän ja ostajan väliset riita tilanteet voidaan ratkaista, joko myyjän kotipaikkakunnan alioikeudessa tai välimiesmenettelyssä.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi (www.kuluttajariita.fi).